Kilimanjarole matkanud tuttavatega rääkides ja mäereisi kohta lugedes sain üllatusena teada, et kuigi energiat kulub retkel palju, väheneb seal söögiisu iga kõrgemale tõustud meetriga.

Isegi kui kellelgi on statistika kohaselt reeglina kehakaalust kaduva 3-5 kg üle hea meel, on toidust lisaenergia saamine Kilil siiski eluliselt oluline või vähemalt tippu jõudmise eelduseks.

Igapäevased toidukorrad on Kilimanjarol tagatud matkakorraldaja poolt. Enamasti pakutakse kolm einet päevas + õhtuoode. Toidud pidavat olema maitsvad ja ma loodan, et meie ei ole selles osas erandiks ning saame kuni isu olemasoluni kohalikku kööki nautida. Ikkagi ekstreemsetes tingimustes söömine ja puha… meie oma Dinner At The Mountain!

Lisaks kokkade pakutavale toidule soovitatakse mäele kaasa võtta ka näksimist, milleks praktilisuse kaalutlustel on enamasti erinevad batoonid. Näksimiseks valitud kraam peaks olema väike, et päevane kogus taskutesse mahuks ja ilmastikukindel, kuna näiteks tipule lähemale jõudes on oht vedeliku külmumiseks. Vähem tähtis ei ole ka see, et vahepala annaks energiat ja isupuuduse korral ampsama meelitaks.

Seega otsustasin, et Corny jt müslibatoonid on küll toredad aga katsetan varakult aktiivset elu ja sportimist toetavaid spetsiaalseid tooteid. PULS Nutrition saatis oma ägedast valikust mulle testpaki, millest olen nüüdseks kõik järele proovinud.

Maitsesin nii energia- kui proteiinibatoone, proteiinivahvleid ja -küpsiseid, energiashotte ning maitsestatud valgupulbrit. 

Esialgu tarbisin uusi ja põnevaid tooteid vaid sportliku tegevuse toetamiseks, näiteks enne/pärast jooksu või surfi. Tunnistan aga ausalt, et üsna pea said batoonid osaks ka lihtsalt kiirematest päevadest kui toidukord kas hilines või vahele jäi. Selle leevenduseks haarasin vahepalaks taas midagi PULSi valikust.

Minu lemmikuteks kujunesid energia- ja proteiinibatoonid. Kasutasin energiabatoone eelkõige enne jooksutrenne või muud füüsilist koormust. Proteiinibatoone aga pigem pärast aktiivset sooritust kui prae kallale asumine tundus liig, aga keha ootas energia taastamiseks turgutust.

Niisama maiustamise ja nälja kustutamise eesmärgil nautisin ka proteiiniküpsiseid, mis on aga sõltuvust tekitavalt maitsvad!

Kilimanjarole minekut silmas pidades on nüüd selge, et PULSi valikust soovin kindlasti kaasa võtta just energia- ja valgubatoonid. Saan neid enne ja pärast matkapäevi jõuvarude säilitamiseks ning täiendamiseks nosida. Batoonide maitsed on ka sellised, millest mu mäepirtsakusest mõjutatud keha vast loobuda ei suuda (juustukook! šokolaad! kookos!).

Soovitan neid tooteid katsetada kui aktiivne eluviis vahepalasid nõuab või mõni pikem retk käsil. Batoone on hea kaasa haarata ja raskel hetkel oled endale ettenägelikkuse eest äärmiselt tänulik! 😉